بهترین مارک لوازم خانگی

خرید اقساطی لوازم خانگی در کرج،فروش اقساطی لوازم خانگی سامسونگ،فروش اقساطی لوازم خانگی ال جی،فروش اقساطی لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

بهترین مارک لوازم خانگی

خرید اقساطی لوازم خانگی در کرج،فروش اقساطی لوازم خانگی سامسونگ،فروش اقساطی لوازم خانگی ال جی،فروش اقساطی لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

فلزیاب های TR

سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲ ب.ظ

دستگاه فلزیاب و انواع آن

 

 

 

فلزیاب ها دستگاه هایی هستند که برای شناسایی و پیدا کردن اجسام فلزی در اعماق مختلف زمین مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها بر اساس تکنولوژی و نوع مصرف آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. به دلیل محبوبیت و کاراییی بالای این ابزارها شرکت های معتبر زیادی اقدام به تولید آنها می کنند.

دستگاه فلزیاب وسیله ای است که برای پیدا کردن اشیاء فلزی که درون زمین، دیوار و یا چیزهای دیگری مخفی شده اند از آن استفاده می شود. این سیستم ها در اصل برای پیدا کردن یک عنصر فلزی، یک میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک جستجوگری که داخل آنها وجود دارد تشکیل می دهند و زمانی که عنصری فلزی در محدوده این میدان قرار بگیرد با ارسال فرکانس هایی، محل و موقعیت آن جسم را آشکار می کند. این یابنده ها توانایی تشخیص عمق فلز را دارند و میزان شدت فرکانس تولید شده توسط دستگاه، کم و یا زیاد بودن عمق آن را نشان می دهد.

 

مهم ترین ویژگی ها و شاخص های دستگاه فلزیاب

  • یکی از مهم ترین شاخص های این یابنده ها قدرت تفکیک آنها می باشد، به این معنی که بتوانند تشخیص دهند فلزی که در اعماق زمین می باشد آهن، نقره، مس، طلا و یا فلزی دیگری می باشد.
  • این سیستم ها حداقل باید بتوانند به اعماق زمین به طول 4 متر نفوذ کنند
  • داشتن نشانگر حساسیت می تواند کیفیت سیستم را بهبود ببخشد
  • این سیستم ها باید قابلیت تنظیم فرکانس را داشته باشند.
  • باید توانایی حذف ذرات را داشته باشند. حداقل حذف ذرات فلزیاب ها باید 60 درصد باشد

اجزای سازنده دستگاه فلزیاب

این دستگاه ها از 4 قسمت اصلی تشکیل شده اند که شامل جعبه کنترل (که خود شامل مدارهای کنترلی، سیستم هشدار دهنده یا سخنگو، باطری و پردازنده است)، دستگیره تعادل، آنتن و میله که جعبه کنترل را به سیم پیچ وصل می کند می باشد. البته سیستم های جانبی همچون گوشی، صفحه نمایشگر و چراغ هشدار هم وجود دارند که می توانند به آنها اضافه شوند.

تکنولوژی های مورد استفاده در سیستم های یابنده فلز

این سیستم ها بر اساس موارد استفاده و کارایی آنها از سه تکنولوژی مختلف استفاده می کنند که شامل فرکانس پایین، القاء پالسی و نوسان ساز یکنواخت می باشد. در تکنولوژی فرکانس پایین دستگاه دارای دو سیم پیچی متفاوت می باشد که سیم پیچی فرستنده (سیم پیچی بیرونی با فرکانس 6.6 هرتز) و سیم پیچی گیرنده (سیم پیچی درونی که به عنوان آنتن عمل می کند). سیم پیچی فرستنده یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند و فلزاتی که در این میدان واقع شوند با تولید یک میدان مغناطیسی ضعیف و فرستان آن به سیم پیچ گیرنده عمق فلز را در زمین تشخیص می دهد.

در تکنولوژی پالس القایی، در سیستم از چندین نوع سیم پیچی استفاده به عنوان گیرنده و فرستنده استفاده می شود. این سیستم میدان مغناطیسی شدیدی را ایجاد می کند که باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی در فلز شده و توسط سیستم کنترلی فلزیاب میدان القایی فلز را شناسایی می کند. این نوع از تکنولوژی برای مکان هایی با رسانایی بالا مناسب تر هستند و در تشخیص فلزات ضعیف عملکرد مناسبی ندارند.

تکنولوژی نوسان ساز یکنواخت همانند فرکانس پایین از دو سیم پیچی بهره می برد و هر سیم پیچ متصل به یک تولید کننده ارتعاشی می باشدکه پالس های بیشماری در ثانیه تولید می کنند. با عبور سیم پیچ بزرگ از روی فلزات، یک میدان القایی در فلز ایجاد شده و یک اختلاف فرکانس بین دو سیم پیچ به وجود می آید و سپس این اختلاف را به اپراتور سیستم اطلاع می دهد. این تکنولوژی نسبت به دو سیستم قبلی دارای هزینه های بسیار کمتری است اما از نظر شناسایی عمق و نوع فلزات ضعیف تر می باشد.

 

انواع یابنده های فلزات

این یابنده ها را بر اساس تکنولوژی و نحوه استفاده آنها به چندین دسته متفاوت تقسیم بندی کرده اند که مهم ترین آنها به شرح زیر توضیح داده شده اند. البته به غیر از مواردی که ذکر شده است انواع دیگری هم وجود دارند که تقریبا مشابه سیستم های زیر هستند.

فلزیاب های VLF

این نوع از سیستم ها که با نام فلزیاب تفریحی هم شناخته می شوند وزن بسیار سبکی دارند و دارای دیسک کوچکی به انداز 25 سانتی متر می باشند. این سیستم ها معمولا برای یافت فلزات سطح زمین استفاده می شوند و در اعماق زیاد کارایی ندارند. این سیستم ها دارای نمایشگر دیجیتالی و قدرت تفکیک 80 درصدی هستند، فلزاتی همچون طلا،مس، آهن و نقره را تفکیک می کند، مصرف باتری کمی دارند و نسبت به فلزات رنگین حساسیت بیشتری دارند. همچنین این سیستم یک سیستم نقطه زن می باشد و محل دقیق فلز را شناسایی می کند.

فلزیاب های پالسی (PI)

این سیستم ها در میان کاوشگران از محبوب ترین ها می باشند و شرکت ها و برندهای بسیار معتبری این سیستم ها را تولید می کنند. در این فلزیاب ها از یک کویل با سایزهای مختلف به عنوان گیرنده و فرستنده عمل می کند و از طریق یک سیم پیچ شارژ پالس های جریان را نشان می دهد. زمانی که فلزات در اطراف میدان مغناطیسی سیم پیچ باشند، پالس میدانی مغناطیسی در جهت خلاف آنها ایجاد کرده و سپس موج آن به اپراتور منتقل می شود.

این دستگاه های به کانی های داخل زمین حساس نیستند، عمق بیشتر را نسبت به دستگا VLF پوشش می دهند، حساسیت پایین نسبت به طلا دارد و قدرت تفکیک کمتری نسبت به نمونه های دیگر دارد و مصرف باتری بالایی نیز دارد.

فلزیاب های GPR

این سیستم دارای تکنولوژی بهتری نسبت به سیستم های قبلی می باشد و همانند رادارها امواج را ارسال می کنند و بعد از آنکه امواج با فلزات در عمق زمین برخورد کرد و سپس شکلی تخمینی از فلز مورد نظر را به اپراتور منتقل می کند

فلزیاب های TR

این نوع از یابنده ها توسط یک دیسک فرستنده و یک دیسک گیرنده حمایت می شوند که با نام انبوه یاب نیز شناخته می شوند و بیشتر از آن برای کشف فلزات در مقیاس بزرگ استفاده می شود. قدرت تفکیک این سیستم نسبته به مدلی های پیشین بسیار پایین، کار کردن با آن نسبت به بقیه دشوارتر و تنظیم کردن آن سخت تر است و درصد خطای بالاتری هم دارد.

 

بهترین برندهای دستگاه فلزیاب در دنیا

امروزه به دلیل محبوبیت این سیستم ها در صنعت گنج یابی شرکت های زیادی وجود دارند که محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می کنند. از بهترین برندهای موجود در بازار می توان Minelab، DEEP FINDER، CONRAD، LORENZ و OKM را نام برد که از نظر کیفیت، کارایی و دقت در شناسایی محصولات نمره قابل قبولی از اپراتورها گرفته اند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص انواع دستگاه های فلزیاب و طلایاب و گنج یاب با شرکت فلزیاب پرشین تماس حاصل فرمایید.

09124555154

09124551985

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۶
postan postan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی