حکمت اسلامی – علوم اقتصادی – بانکداری (علوم بانکداری) – علوم انتظامی

آرشیو پایان نامه مجموعه کامل پایان نامه دسترسی متن کامل پایان نامه های ایران داک (گنج) همه رشته ها - در مقاطع مختلف

حکمت اسلامی – علوم اقتصادی – بانکداری (علوم بانکداری) – علوم انتظامی

آرشیو پایان نامه مجموعه کامل پایان نامه دسترسی متن کامل پایان نامه های ایران داک (گنج) همه رشته ها - در مقاطع مختلف


متن کامل پایان نامه مقطع ارشد :فرماندهی و مدیریت انتظامی گرایش :انتظامی عنوان : تأثیر هم­راستایی استراتژیهای رهبری دانش و یادگیری بر عملکرد دانشگاه علوم انتظامی دانشگاه علوم انتظامی دانشکده فرماندهی و ستاد طرح تحقیق پایان­نامه کارشناسی ارشد عنوان پایان­نامه: تأثیر هم­راستایی استراتژیهای رهبری دانش و یادگیری بر عملکرد دانشگاه علوم انتظامی استاد راهنما: دکتر یوسف … ادامه خواندن پایان نامه کارشناسی ارشد تأثیر هم­راستایی استراتژیهای رهبری دانش و یادگیری بر عملکرد دانشگاه علوم انتظامی


 

دکتر محمدتقی عصار

مقدمه :

با پوز (1994، به نقل از چانگ ولی ما ،2008) معتقدند مدیریت دانش به طور عمده به دنبال استفاده از دانش به منظور دستیابی به یاد گیری سازمانی است . ویژگی شایان توجه به این منبع استراتژیک (( دانش )) بیشتر شدن ارزش  آن می توانند به نتایجی فراتر از نتایج انفرادی خود دست یابد .

 

1-1  بیان مسئله

با توجه به نقش دانش در تعالی سازمان­های می­توان گفت که امروزه اغلب ارزش ایجاد شده نه به وسیله تجهیزات و امکانات بلکه به وسیله دانش انباشته شده کسب می­شود (چوگزو سارز، 2004). این مهم به دلیل آن است که روند توسعه دانش، موجب بروز پیچیدگی و انبوهی از اطلاعات شده است که بهره­برداری سریع و اثربخش آن را دچار چالش می­سازد. در دنیای امروز پاسخ به موقع به تغییرات محیطی به یکی از مهمترین مسائل سازمان­ها بدل شده است. پاسخگویی به تغییرات نیازمند انعطاف­پذیری و سرعت عمل بالا است، چنین سرعت عملی از توانمندی سازمان در خلق، حفظ و به کارگیری دانش در جهت گسترش توانمندی­هایی منحصر به فرد، ناشی می­شود (شاریک، 2003). به همین دلیل چندی است که مبحث مهمی به عنوان مدیریت دانش مطرح شده است. مفهومی که هیجان ایجاد کرده و باعث بحث و مناظری فراوان شده است، مدیریت دانش رویکردی است که به سرعت در حال تکامل است و به چالش­های اخیر برای افزایش کارآیی و بهبود اثربخشی فرآیندهای تجاری، همراه با نوآوری مستمر، توجه زیای دارد. نیاز به مدیریت دانش، از این واقعیت سرچشمه می­گیرد که دانش در عملکرد سازمانی و دسترسی به مزیت رقابتی پایدار، عنصری مهم تلقی می­شود (داونپورت، گروور، 2001: 4). در آینده جوامعی انتظار توسعه و پیشرفت خواهند داشت که سهم بیشتری از دانش را به خود اختصاص داده باشند، نه سهم بیشتری از منابع طبیعی، سازمان دانشی به توانمندی­هایی دست می­یابد که قادر است از نیروی اندک، قدرتی عظیم بسازد (الوانی، 283: 1380).

1-3-2 اهداف فرعی:

دانشگاه علوم انتظامی به عنوان دانشگاه تخصصی پلیس و بازوی علمی ناجا، از اهمیت ویژه ای برای مجموعه نیروی انتظامی برخوردار است. خصوصاً که کیفیت و آثار فکری و دانشی آن به سرعت در نیروی انتظامی و جامعه متجلی می شود. ایفای نقش شایسته و بایسته دانشگاه در تحقق اثر بخشی و موفقیت نیریو انتظامی، کمک به توسعه نظم و امنیت ملی و بهبود کیفیت زندگی مردم، مستلزم آن است که دانشگاه بتواند سطح دانش سازمان خود را متناسب با شرایط و اقتضائات محیطی، در حد مطلوبی حفظ کند و ارتقا دهد (ترک زاده، 1385). مدیریت دانش با پشتوانه غنی نظری و تجربی و قابلیت های عملی ویژه خود، می تواند چنین امکاناتی را برای دانشگاه علوم انتظامی، فراهم آورد؛ به طوری که با تأکید بر ضرورت و اهمیت مدیریت و تأمین همین شایستگی محوری دانشگاه علوم انتظامی مسیر رشد و برتری سازمان را برای آن به ارمغان می آورد؛ به عبارت دیگر، دانشگاه علوم انتظامی به عنوان سازمان دانش محور که سعی در تربیت نیروی متخصص برای مجموعه نیروی انتظامی دارد، با جهت گیری راهبردی فعالیت های خود را به سوی کسب برتری در حوزه آموزشی و پژوهشی جهت دهی می نماید. بر این اساس دانشگاه علوم انتظامی بایستی با استفاده از منابع غیر مملوکی خود (مانند سرمایه فکری، انسانی و دانشی) و به کار گیری صحیح آن در برنامه راهبردی خود شایستگی های خود را شکل دهد به طوری که از دیگر سازمان های رقیب یا همکار ممتاز باشد. ضرورت اثر بخشی مدیریت دانش در این دانشگاه ناشی از این موضوع است که تأثیر مستقیم و مهمی بر عملکرد کارکنان آینده پلیس و در نتیجه عملکرد سازمان دارد. از این رو در راستای پیاده سازی موفق مدیریت دانش در دانشگاه علوم انتظامی بایستی به این نکته توجه نمود که هدف از به کارگیری نظام مدیریت دانش چیست و در چه راستایی سرمایه دانش دانشگاه علوم انتظامی را بایستی سازماندهی نمود. هدفمند نمودن مدیریت دانش در این دانشگاه نیازمند توجه به ایجاد گوناگون مدیریت دانش از یک طرف و عوامل و مولفه های زمینه ای از طرف دیگر است.

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

تعداد صفحه : 113

قیمت : بیست و هفت هزار تومان

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :       

با پیامک درخواستتان را ارسال کنید 09309714541 (فقط پیامک)          serderehi@gmail.com

ارسال شده در دسته‌ها ,

  • postan postan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی